انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

هر درمی و دیناری که امروز در این کار نیک و عمل خیر هزینه شده یا می‌شود ، پروردگار و امشاسپندان از گنجی که سود همیشگی آن فراوانی‌، گشایش‌، آبادی‌، نیکی و خوبی است به خیرات کننده باز خواهند داد‌– هرکسی که در یک روز هزار نفر مردم نیکوکار و پاکدل را خوراک دهد ، از این کار ایدون سبکبال و خرم و آسوده خاطر باشد.( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

 به نام اهورامزدا ، خداوند جان وخرد

پیام انجمن موبدان تهران به منتخبین مردم د ر چهل و یکمین دور انجمن زرتشتیان تهران
 
« ات چا توئی وام خیاما ، یویی ایم فرشم کِرِنئون اهوم مزدائوش چا اهورائونگهو » ( خواستاریم اززمره کسانی باشیم که مردم را به سوی راستی ونیکی و جهان را بسوی پیشرفت و آبادانی رهنمون می باشند.) یسنا 30 بند 9
ازآنجا که انجمن زرتشتیان تهران، بزرگترین ارگان رسمی اداره کننده امور اجرایی و انجمن موبدان تهران تنها ارگان عرفی و قانونی اداره کننده امور مینوی ( دینی وفرهنگی ) جامعه خوشنام و به ظاهر کوچک ودرمعنی بزرگ زرتشتیان می باشند . ارتباط نزدیک و همازوری این دو انجمن ، بدون دخالت در امور یکدیگر ، درچهارچوب اساسنامه و قانون ، میتواند در رشد آگاهی ها و پیشرفت امور ، بسیار موثر و کارساز واقع شود . ازاین رو برخود بایسته میدانیم که رسمیت یافتن دوره جدید وآغاز بکار شما عزیزان که ازگرامی ترین برگزیدگان جامعه زرتشتیان ایران می باشید را ، شادباش گوییم و پیروزی شما در انتخاب واجرای بهترین و شایسته ترین تصمیم ها را ازدرگاه اهورامزدا ، آرمان می نماییم .
باتوجه به اینکه واژه « انجمن » پارسی تغییر گویش یافته واژه « هنجمنِ » گاهانی است ، و به مکانی گفته میشود که رودهای کوچک به هم می پیوندند و رودی بزرگ وکارساز پدید می آورند . شایسته است که بادرک ، بارمینوی این گرامی واژه گاهانی ،به مفاهیم آن با تمام وجود پای بند بوده و به راستی عمل نماییم :
1. انجمنی فکر وکار کنیم و باور داشته باشیم که هرکدام از ما یک رود هستیم و ازمسیری آمده ایم و دانش وتجربیاتی ویژه گرد آورده ایم ، که در انجمن باهم اندیشی و همکاری، رودی بزرگ تر درست کنیم و مشکلات جامعه را هرچه بهتر وسریعتر و با توان بیشتر حل وفصل نماییم.
2. هرکدام از ما اعضای انجمن ها ، شخصیت حقوقی هستیم ، بنابراین باید « من » را فراموش کنیم و تنها به« ما» بیا ند یشیم و درجهت تقویت توان انجمن و انجام وظیفه وتکلیفی که درچهارچوب اساسنامه وآیین نامه و قانون به عهده مان گذارده شده است ، عمل کنیم .
3. همواره از پیش کسوتانی که دراین انجمن براستی درخدمت مردم بوده اند ،یاد کنیم و سپاسگذار باشیم و از هم اندیشی وتجربیات گذشته ایشان بهره گیریم .
4. از اندیشه ها ی بخردان باتجربه وپرسابقه ، و تخصص وتوان جوانان پرشور و اندیشمند زرتشتی تا آنجا که ممکنست ، بهره مند شویم .
5. راستی جویان را بشناسیم وبه شدت مراقب زایش و انتشار دروغ باشیم . با اشو ن ها همازوربوده ، با درگوندان با اسلحه خرد و وجدان نبرد کنیم .
6. درمورد تصمیمات مهم وحیاتی که بار مادی ومینوی زیادی در بردارد وسرنوشت ساز است ، با درایت و شکیبایی بیشتر به هرکدام ازاعضای هیئت مدیره اجازه دهیم که با آزادی کامل ، موضوع را به چالش کشند ، تا به همه پیشنهادات و راه حل ها توجه شده و به بهترین نتیجه نهایی به اتفاق برسیم .
7. همگی تابع و پی گیر اجرای برنامه ای باشیم که باخرد جمعی و اکثریت آراء تصویب و در دفتر صورت جلسه ثبت و به امضای اعضاء هیئت مدیره رسیده است و در راه استقرار آن ، رییس انجمن را که مجری مصوبه های هیئت مدیره است ، یاری رسان باشیم .
به یاری اهورامزدا
ایدون باد : انجمن موبدان تهران

 

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate