انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

دادار اورمزد را بر توانايی و زور و نیرو و شگفت کاری به یگانگی می‌شناسیم. برای آن بزرگترین (‌خداوند‌) ستایش و نیایش پر از آفرین ما افزون باد. به تن ما و شما و همه فیروزگران همیشه بخشایشگر افزونی کناد – همیشه شادی بیفزاید‌– بلندی و بالندگی اورنگ برافرازد‌– هر اندازه رامش می افزاید‌، افزایندگیش فرخنده باشد‌– بالاترین جای همیشه روشن (‌بهشت‌) همواره بهره شما شما باشد‌– همیشه در این خانه بهدینان فزون خرمی ، رامش و شادی ، تن آسائی و اندیشه راحت و روان شاد و فرخ پایا باشد . از آسمان فراوان ببارد از زمین فراوان بروید و مردم نیکوکار و راد از آن بهره گیرند .( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 
انجمن موبدان تهران
 

در این بخش تارنگار سروده‌های گاهان را بند به بند برای شما بازدید كنندگان گرامی آوردهایم و شما می توانید با گزینش بند مورد نظر از منویی كه در بالای این نوشتار قرار دارد، آن بند را در رویه‌ای جداگانه ببینید.

در هر بند همراه با نویسه اوستایی (دین دبیره)، آوانویسی با نگاره‌های زبان شناسی، آوانویسی به پارسی آن و همچنین برگردان به پارسی و انگلیسی بند را نیز آورده‌ایم.

در آوانویسی از نگاره‌های زبان شناسی استفاده کرده ایم و همچنین برای آوانویسی هر بند به پارسی برای نشان داده حروف كشیده و كوتاه و همچنین برخی حروف ویژه، نشانه‌هایی را به الفبای پارسی افزوده‌ایم كه پیوند زیر شما را در تلفظ درست این نشانه‌ها یاری می دهد:

راهنمای نشان‌های به كار برده شده در آوانویسی

دريافت نسخه PDF
دريافت نسخه فلش
یاد آوری:

هر كدام از بند‌های گاهان به گونه یك فایل با فرمت فلش(Flash) است كه برای دیدن آن به برنامه Flash Player نیاز دارید. این برنامه به صورت پیش فرض بر روی مرورگرهای اینترنتی جدید نصب است، اما اگر از مرور گرهای قدیمی استفاده می‌كنید و یا در رویه‌ی جدیدی كه باز می‌شود نمی‌توانید بند‌های گاهان را ببینید، می توانید از پیوند زیر این برنامه را گرفته و پس از بارگزاری كامل،‌ با بستن مرور گر اینترنتی خود آن را نصب كنید و دوباره به این رویه بازگردید.

(به یاد داشته باشید كه اگر از اینترنت كم سرعت استفاده می‌‌كنید شكیبایی بیشتری نیاز است تا فایل فلش به نمایش درآید،‌ اما بدانید حجم تمامی بندها كمتر از صد كيلو بايت است.)

دريافت برنامه فلش پلیر

http://www.adobe.com/images/shared/download_buttons/get_adobe_flash_player.png

 
 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate