انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

هر درمی و دیناری که امروز در این کار نیک و عمل خیر هزینه شده یا می‌شود ، پروردگار و امشاسپندان از گنجی که سود همیشگی آن فراوانی‌، گشایش‌، آبادی‌، نیکی و خوبی است به خیرات کننده باز خواهند داد‌– هرکسی که در یک روز هزار نفر مردم نیکوکار و پاکدل را خوراک دهد ، از این کار ایدون سبکبال و خرم و آسوده خاطر باشد.( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

 

در روز 14 تیرماه 92 برابر با سروش ایزد و تیرماه 3751 زرتشتی، مجمع سالیانه انجمن موبدان تهران در مکان انجمن موبدان و با حضور موبدان، موبدیاران و موبدزادگان برپا گردید.
دستور جلسه این مجمع بررسی گزارش عملکرد سالیانه و انتخاب بازرس جدید برای نظارت بر عملکرد انجمن موبدان در سال پیش رو بود.
در این نشست پس از انتخاب هیات رئیسه جلسه نشست رسمی شد و پس از آن موبد رشید خورشیدیان گزارش عملکرد سالیانه انجمن موبدان را به آگاهی باشندگان رسانید، در ادامه موبد سهراب هنگامی به عنوان خزانه دار انجمن موبدان گزارش بیلان مالی و گردش مالی سال گذشته انجمن موبدان را برای حاضرین بیان نمودند که از سوی فرشاد خورشیدیان در سمت بازرس انجمن موبدان تائید شد.


بخش دوم نشست برگزاری انتخابات بازرس دور جدید انجمن موبدان بود که برای این سمت آقایان فرشاد خورشیدیان، نوید خسرو موبد و مهران سپهری و خانم میترا دَوَلیان نامزد شده اند و پس از رای گیری به عمل آمده خانم میترا دولیان به عنوان بازرس انجمن موبدان تهران برای یک سال آینده برگزیده شد.

در ادامه متن سخنرانی موبد رشید خورشیدیان پیرامون گزارش عملکرد یک سال گذشته انجمن موبدان تهران را از دیدگان شما خوانندگان می گذرانیم:

 

به نام ، یاری و به خشنده‌ای اهورامزدا

بیلان کاری عملکرد انجمن موبدان تهران در سال 91


1- تکمیل موضوع بازسازی تمامی اطاقها و کابینت‌های کتابخانه و دکورها و کمدهای دیواری و رنگ و نقاشی و کاغذدیواری و کولر و لوردراپه و صندلی‌های مُبله کاملاً استاندارد با میز جلسه و نصب ویدئو پروژکشن با پردة مخصوص Reflecta و بخاری‌ها و دستگاه فتوکپی و آمپلی‌فایر نصب بلندگوهای مخصوص و دِراورهای ویژة استادان و دستگاه فتوکپی و... غیره بطوریکه شروع کار بازسازی از اواسط ماه آذر 90 شروع و در اواسط ماه تیر 91 (جمعاً حدود 7 ماه و نیم) با جمعاً مبلغ 760/932/38 تومان به اتمام رسید و آماده انجام کار برای تشکیل کلاسهای رسمی تدریس دین و تعلیمات دینی و فرهنگی ویژه زرتشتیان قرار گرفت و چنانچه مستحضر می باشید از ماه حدود اواسط بهمن 91 با هماهنگی وهمت و مدیریت بسیار خوب و صادقانه و صمیمانه و با پشتکار جناب آقای موبد مهربان پولادی و همکاری جناب آقای مهندس موبدزاده آرش خورشیدیان و جناب آقای موبد رامین شهزادی و با همیاری و همکاری و پشتیبانی جناب آقای موبد سهراب هنگامی و موبد مهربان فیروزگری و موبد کیخسرو مزدیسینی و موبد رشید خورشیدیان تمامی کلاسهای دینی و فرهنگی در محل انجمن موبدان تهران خصوصاً در روزهای پنجشنبه‌ها و جمعه‌های هر هفته تشکیل گردید که خوشبختانه همچنان با قوّت خود ادامه داشته و به یاری اهورامزدا و ادامه نیز خواهد داشت و انجام خواهد پذیرفت.
2- تشکیل مرتب برگزاری جلسات انجمن موبدان تهران تقریباً هر هفته یکبار و رسیدگی به تمامی مسائل دینی و فرهنگی و اجتماعی جامعه روحانیون زرتشتی و در جوار آن جامعه کل زرتشتیان تهران و شهرهای زرتشتی نشین ایران در جهت رفع هر چه بهتر و کاملتر نمودن نارسائیهای فرهنگی و دینی و علمی جامعه زرتشتیان در حد توان.
3- تمدید نمودن تمامی گواهینامه های موبدی وموبد یاری آقایان و بانوان به شکل جدید مدت دار ضمن تنفیذ شرایط تمدید مجدد گواهینامه های صادر شده از جانب انجمن موبدان تهران در آینده
4- تشکیل جلسات متعدد با آموزگاران تعلیمات دینی دوره های دبستان و راهنمائی و دبیرستان در جهت تبادل افکار و نظر نسبت به رفع ابهامات و اشکالات احتمالی کتابهای تعلیمات دینی موجود و جایگزین نمودن محتویات مطالب و تصویرهای بهتر و مطلوبتر در جهت رفع نارسائیها و محتویات مطالب کتابهای تعلیمات دینی موجود و بهینه سازی محتویات مطالب آن در کل قضیه.
5- تشکیل جلسات متعدد با موبدان مویدیاران شاغل در تهران در جهت هماهنگی و هر چه رساتر بودن و یکنواخت بودن انجام کلیه مراسم‌های مذهبی و سنتی و دینی ما زرتشتیان.
6- شرکت در جلسات انجمن موبدان و موبدیاران استان یزد شعبه تهران چهار مرتبه جهت تبادل افکار و نظر راجع به هر چه بیشتر و بهتر و مؤثرتر و همازور بودن در یکنواختی انجام مراسم های دینی و فرهنگی و سنتی جامعه ما زرتشتیان.
7- ارسال تاکنون مبلغ سه میلیون تومان برای استان یزد و مبلغ یک میلیون تومان برای استان کرمان جهت تهیه لباسهای موبدی برای موبدان و موبدیاران شاغل در شهرستانهای مذکور
8- ارسال بودجه برای کمک به تعدادی نیازمند زرتشتی
9- نامه نگاری با انجمن محترم زرتشتیان تهران در جهت تفاهم نامة مشترک همکاری‌های مینوی و مادی برای آتشکدة تهران.
10- برگزاری و انجام تمامی مراسم‌های واج یشت های شش چهره گهنبار یا هماهنگی های لازم به عمل آمده از قبل بادهشمندان خاص باشکوه و با قوت و رونق هر چه بهتر و بیشتر در محل آتشکده تهران با حضور هر چه پررنگتر همکیشان عزیز و ارجمند.
11- برگزاری و انجام تمامی مراسم‌های روزهای اردیبهشت روز از هر ماه در پسین‌ همان روز در محل آتشکده با شکوه و رونق هر چه بیشتر و بهتر.
12- نظارت بر اجرای کار موبد یاران شاغل در آتشکده تهران در حد توان و در حد مطلوب
13- شرکت در تمامی همایش‌ها و نشست‌های پیرون ادیان الهی در اصفهان – قم تهران و امثال آن و شرکت‌ در مراسمهای ویژه ای که از انجمن موبدان تهران تقاضا می گردد. ( از جانب مسئولان محترم دولتی و یا مسئولان محترم دینی پیروان ادیان الهی)
14- شرکت فعال در چند برنامة سدرپوشی همگانی در تهران و یزد و کرمان در جهت همازوری و پاسداری از دین و فرهنگ زرتشتی.
15- برگزاری کلاسهای پاسخگویی به پرسشهای دینی و فرهنگی زرتشتیان با مدیریت جناب آقای موبد دکتر اردشیر خورشیدیان.

با سپاس و احترام
رئیس انجمن موبدان تهران
موبد رشید خورشیدیان

 
 
 
 
 
 
تازه ترين هاي تارنگار
 
   
 
 
پربيننده ترين ها
 
   
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate