انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

با هم همبسته باشید ، با همه اشوان و پاکان همبسته باشید ، با همه نیکوکاران همبسته باشید ، همیار و همیشه فرخ باشید ، و همیشه شاد و خرم و دارای آرامش پیروزمندانه باشید . با کم گناه همیار باشید ، با ثوابکار همیار باشید. (اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

 آتشکده تهران - عکس از خسرو پرخیده

 

همکیشان ارجمند وگرامی

با درود به غیرت و شرف شما و نیاکان شما که در درازای پرفرازونشیب دین زرتشتی و در همه گرفتاری‌های تاریخی، پا به پای مگ‌بدان (موبدان) و انجمن مغان در پاسداری از کتاب و سنت کوشیده‌اید و این دین و فرهنگ متعالی را که به راستی یکی از پربارترین ادیان اهورایی و اندیشه‌های انسان‌ساز و اشویی‌گستر ایران و جهان است را، پاسداری کرده‌اید.
همانگونه که آگاهی دارید، آتش سپندینه (مقدس ) موجود درآتشکده، از آتش نیاکانی باضافه شانزده آتش حرفه‌های گوناگون و با تشریفاتی ویژه فراهم شده و در حکم پرچم دینی و مذهبی ما زرتشتیان می‌باشد، که پس از مدت‌ها نشست و گفتگو، انجمن زرتشتیان تهران، از تاریخ اورمزد و مهرماه 3746 دینی زرتشتی برابر با 26 شهریور 1387 خورشیدی، اداره امور این مکان مقدس را به انجمن موبدان تهران سپرده است. و چون بدرستی می‌دانیم که با این بودجه کم و نیرو و امکانات اندک که در اختیار داریم، بدون یاری همه بهدینان دین‌دار و دین‌یار نمی‌توانیم این مکان سپندینه (مقدس) را به نحو شایسته اداره نماییم، برآن شدیم تا برنامه آینده خود را بصورت بسیار فشرده به آگاهی شما همکیش فرهیخته و خردمند برسانیم، تا از طریق مدیریت انجمن موبدان و همکاری شما، به بهترین وجه ممکن به انجام رسد:
1. از سوی انجمن موبدان تهران جناب آقای موبد پدرام سروش‌پور به عنوان مدیر و بانو میترا مرادپور به عنوان سرپرست آتشکده تهران برگزیده شده‌اند. بنابراین همه همیاری‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود را مستقیما با ایشان در میان گذارید و در راه درمان نارسایی‌ها، با رعایت کامل اشویی، یاری‌رسان باشید.
2. آتش نماد « اشا » است، در روز «اردیبهشت هر ماه» عارفانه و عاشقانه، در این مکان سپندینه جمع شوید و با همیاری و همازوری به نیایش اهورامزدا و داد و دهش بپردازید.
3. همواره حرمت و احترام موبدان و موبدیاران را که در پاسداری شایسته از آتش آتشکده، این پرچم مقدس زرتشتیان و اجرای آیین‌های مذهبی کوشش می‌کنند، نگاه دارید.
مراسم واج یشت گاهان بار - آتشکده تهران - عکس از پروا نمیرانیان

4. در مراسم « واج‌یشت گاهان‌بار» که گاه باردادن مادی و مینوی است، در آغاز هر چهره گاهان‌بار در مکان آتشکده برگزار می‌شود، همانند گذشته با شور و شوق بیشتر و فعالانه‌تر شرکت جویید.
5. انجمن موبدان درصدد است که موزه‌ای در این مکان مقدس بر پا نماید که نمادهایی از کیش مزدیسنی و نمونه‌هایی از آیین‌ها و فرهنگ والای زرتشتیان را به نمایش گذارد، شایسته است که در این راه از هیچ یاری و همکاری دریغ نکنید.
6. کوشش کنید که مراسم مذهبی خود را حتی‌المقدور در سالن‌های وابسته به آتشکده انجام دهید تا با گردهمایی‌های روزافزون، رونق این مکان سپندینه به آن باز گردانیده شود.
7. برآنیم تا روزی را در ماه به نشستی با همکیشان و پرسش و پاسخ دینی و مذهبی بپردازیم. ما را در هرچه بهتر به انجام رسانیدن این مهم، یاری‌رسان باشید.
8. تنها با سرکار خانم میترا مرادپور، در ساعت‌های اداری بین 9 بامداد تا14 نیمروز با تلفن 66706865 تماس حاصل نمایید.

پیشاپیش مراتب سپاسگزاری خود را ازهمیاری شما بهدین عزیز و ارجمند ابراز می‌داریم.

خرد پویا، وجدان بیدار، مهر افزون

انجمن موبدان تهران

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate