انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

دادار اورمزد را بر توانايی و زور و نیرو و شگفت کاری به یگانگی می‌شناسیم. برای آن بزرگترین (‌خداوند‌) ستایش و نیایش پر از آفرین ما افزون باد. به تن ما و شما و همه فیروزگران همیشه بخشایشگر افزونی کناد – همیشه شادی بیفزاید‌– بلندی و بالندگی اورنگ برافرازد‌– هر اندازه رامش می افزاید‌، افزایندگیش فرخنده باشد‌– بالاترین جای همیشه روشن (‌بهشت‌) همواره بهره شما شما باشد‌– همیشه در این خانه بهدینان فزون خرمی ، رامش و شادی ، تن آسائی و اندیشه راحت و روان شاد و فرخ پایا باشد . از آسمان فراوان ببارد از زمین فراوان بروید و مردم نیکوکار و راد از آن بهره گیرند .( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 
به خشنودی اهورامزدا

 با عرض شادباش به مناسبت نهمین سالگرد انتشار دو هفته نامه وزین امرداد

به مدیرمسئول و سردبیر گرامی، جناب آقای بابک سلامتی، اعضای هیئت دبیران و دیگر همکاران و همیاران ایشان.
و باعرض خجسته باد به همه ایرانیان فرهنگ دوست و میهن پرست، به ویژه زرتشتیان ایران وجهان
غرفه امرداد در نمایشگاه مطبوعات - عکس از پیام پورجاماسب
می دانیم که وسائل ارتباط جمعی و از جمله هفته نامه و خبرنامه ها :
1. در شفاف سازی وتنویر افکارعمومی مسئولیت بزرگی بر دوش دارند .
2. نشریه متعلق به جامعه زرتشتی بودن، که جامعه ای به ظاهر کوچک و به معنی بزرگ است، بار مسئولیت شما را چند برابر کرده است.
3. باور به انجام کارهای جاودانه در بهره بردن از واژه امشاسپند « امرداد » برای دوهفته نامه وزینتان، بر بار مسئولیت شما بی اندازه می افزاید.
و باید اقرارکرد که : برپایه سه اصل بالا، که ازاصول نخستین اداره یک وسیله ارتباط جمعی است ، به راستی کار خود را خوب انجام داده اید.
اندیشه تان پربار و دستا نتان پرتوان و راه تان پر رهرو باد.
 
ازاینکه جشن زایش امرداد را با مراسم گاهانبارخوانی و دهش « بار» بیشتر به جامعه برگزار می کنید، به درایت و بینش شما شادباش می گویم .
برای شفاف سازی وتنویر افکارعمومی ، شایسته است که بیش ازپیش « خط کش ها و معیارهای شناخت راستی ها » را به مردم آگاهی دهید تا بتوانند بادانش ودرایت بیشتر ، بایست و نابایست وشایست و ناشایست ها را به درستی شناخته و ازیکدیگر جدا کنند :
• اندیشه های « واقعی» و« فرا واقعی» که وهومن و سپنته من پرور و فرهنگ ساز است را ، به درستی از اندیشه های « فرو واقعی » که تنگ نظر و فرقه گرا وملی گرای افراطی است و دژمن و اهرمن می سازد، جدا کنید.
• هرانسانی برپایه چهارحق «انسانی »،« عرفی» ،« شرعی» و «مدنی » درجهان زندگی می کند. مردم را با حقوق انسانی خویش بیشترآشنا کنید.
• عده ای زیادی از مردم و حتی برخی از پژوهشگران و اوستا شناسان، اندیشه های گاهانی و اوستا و عمل کرد پادشاهان و موبدان و بهدینان و حتی زورمندان را در درازای تاریخ چهارهزارساله دین زرتشتی با هم مخلوط و ممزوج کرده و به نام «اندیشه های اشوزرتشت» به مردم معرفی می کنند. شایسته است که دوهفته نامه امرداد (چون به هرحال متعلق به جامعه زرتشتی است) به دقت توجه کند تا این کار به هیچ وجه صورت نگیرد.
• هردینی از سه بخش حقیقت وطریقت وشریعت درست شده است. حقیقت دین ما در کتاب آسمانی « گاتاها»آمده وتوسط انجمن موبدان پاسداری شده وغیرقابل تغییر است. طریقت وشریعت کیش زرتشتی که از دامنه اموردینی و مذهبی تجاوز نمی کند، را انجمن مغان نهاده و درطول تاریخ بسته به زمان و مکان توسط انجمن موبدان تفسیر و احیانا تغییریافته است. کوشش کنید هرکدام از این سه بخش را به طور جداگانه بررسی و داوری کنید.
• راه شناخت و جداکردن « حقایق» را از «واقعیات » و« توهم» را به مردم نشان دهید. تا باورهای راستین ازدورغین به درستی باز شناخته شود.
• بیش از پیش بیاموزید و بیاموزانید که درهمه کارها هر دو بخش خرد و وجدان، عقل و احساس، تن و روان و گیتی و مینو ، درنظر گرفته شود.
• « شگفتی های اندیشه های اشوزرتشت » و « باورهای زیبای پشت سنت های زرتشتیان » بسیار زیاد است، دراین مورد به سهم خود، هرچه بخواهید در اختیارتان قرار خواهیم داد تا در هر زمان و هر بخش از گرامی نامه تان که صلاح می دانید به چاپ برسانید.
• انجمن موبدان هر چند از نظر مادی کم توان است ولی ازنظر مینوی توانایی های بسیاری دارد که شما را که در بخش فرهنگ جامعه یاری رسان هستید، همواره پشتیبان خواهد بود.
هر کمکی که فکر می کنید، می توانیم برای پیشبرد اهداف شایسته امرداد انجام دهیم، را از انجمن ما بخواهید. مطمئن باشیدکه درحد توان کوتاهی نخواهیم کرد و مانند همیشه درخدمت شما جوانان دلسوز و فرهیخته و همه انجمن ها و سازمان ها و دیگر ارگان های زرتشتی سراسر ایران عزیز، بوده و خواهیم بود.
غرفه امرداد در نمایشگاه مطبوعات - عکس از پیام پورجاماسب
دوستتان داریم، دستان سبز و گرم شما را می فشاریم و برایتان آرزوی پیروزی در همه زمینه های فرهنگی راداریم.
راستی پیروز، دانایی پربار، مهر افزون باد
موبد دکتر اردشیرخورشیدیان ( رییس انجمن موبدان تهران)
رام ایزد و امرداد ماه 3746دینی زرتشتی ، 17/5/87 خورشیدی
 
 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate