انجمن موبدان

- برگ نخست
- درباره ما
- تاریخچه این انجمن
- موبدان بزرگ
- گات‌ها
- خرده اوستا
- سالنمای زرتشتی
- پرسش و پاسخ
- فرستادن پرسش
- پیام‌ها
- رویدادها
- آیین‌های زرتشتی
- دین دبیره
- تاریخ زرتشتیان
- آتشكده‌ها
- زیارتگاه‌ها
- نگارخانه
- واژه نامه
-کتابخانه
- پیك‌های انجمن
- تماس با ما
 
 

 

 
سخن اندیشه برانگیز
 
 

دادار اورمزد را بر توانايی و زور و نیرو و شگفت کاری به یگانگی می‌شناسیم. برای آن بزرگترین (‌خداوند‌) ستایش و نیایش پر از آفرین ما افزون باد. به تن ما و شما و همه فیروزگران همیشه بخشایشگر افزونی کناد – همیشه شادی بیفزاید‌– بلندی و بالندگی اورنگ برافرازد‌– هر اندازه رامش می افزاید‌، افزایندگیش فرخنده باشد‌– بالاترین جای همیشه روشن (‌بهشت‌) همواره بهره شما شما باشد‌– همیشه در این خانه بهدینان فزون خرمی ، رامش و شادی ، تن آسائی و اندیشه راحت و روان شاد و فرخ پایا باشد . از آسمان فراوان ببارد از زمین فراوان بروید و مردم نیکوکار و راد از آن بهره گیرند .( اوستا: همازور دهمان)

 
 
 
 
 

به خشنودی اهورامزدا

همکیشان گرامی، ارجمند و فرهیخته

با درود وسپاس به آگاهی می‌رساند که انجمن موبدان تهران که اداره امور مینوی جامعه زرتشتیان ایران را به عهده دارد، برآن شد تا پرسش‌هایی پایه‌ای و زیربنایی که دانستن آن برای هر اندیشه‌وری لازم است و پاسخ درست به آنها برای رشد فکری و شناخت راستی‌ها می‌تواند بسیار موثر و کارساز باشد را به مسابقه بگذارد.

اندیشه‌ها و باورهای بشری که نقش بسیار مهم و اساسی در ساخت شخصیت ما انسان‌ها و در نتیجه زندگانی فردی و اجتماعی ما دارند، نیز ازاین قانون خارج نیست. برای شناخت درست باورها و جداکردن اندیشه‌های درست از غلط،سره از ناسره و ارزشمند از بی‌ارزش،...
 
 

دیدار حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی با زرتشتیان - عکس از رامین شهزادی
پسین پنج‌شنبه بیستم تیر برابر با روز دی‌بدین و تیر ماه، گرامی نوه بنیانگذار انقلاب ایران، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی با گروهی از زرتشتیان دیدار كرد.در این نشست آیت الله موسوی بجنوردی )مسئول دایره المعارف بزرگ اسلام و مدیر گروه فقه پژوهشكده انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و عضو شوراى عالى قضایى)، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری (نماینده 4 دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره سوم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) و آیت الله رحمت از همراهان نوه گرامی امام بودند و موبدان دکتر اردشیر خورشیدیان، رشید خورشیدیان، پدرام سروش‌پور، اردشیر مانکچی مانکچیان و اردشیر نمیرانیان به نمایندگی از موبدان ایران حضور داشتند. همچنین در میان دیگر باشندگان چهره‌های سرشناس جامعه زرتشتی چون دکتر اسفندیار اختیاری، دكتر بوذرجمهر مهر، بانو توران شهریاری (بهرامی)، اله‌یار دانشمند و شماری از هموندان انجمن زرتشتیان تهران به چشم می‌خوردند...

موبد پدرام سروش پور - عکس از رامین شهزادیانجمن موبدان تهران در پاسخ به درخواست گرامی نماینده زرتشتیان در مجلس (دکتر اسفندیار اختیاری)، موبد پدرام سروش پور را به عنوان رابط بین این انجمن و نماینده برگزیده است.
 
انجمن موبدان در نامه ای رسمی این حکم را به موبد سروش پور ابلاغ کرده، همکاری در چارچوب اساسنامه و آیین نامه انجمن موبدان تهران و قانون را خواستار است.
 

در این نامه برخی مشکلات و خواسته‌های فعلی انجمن موبدان از نماینده زرتشتیان بیان شده و از آنان خواسته شده که هر سه ماه یک بار نتیجه را به آگاهی این انجمن برسانند.
در ادامه متن این حکم و نامه ارسالی به نماینده زرتشتیان آمده است.
 
 

در انتخابات آدينه
هموندان گردش جديد انجمن موبدان برگزيده مي‌شوند
انجمن موبدان تهرانانتخابات انجمن موبدان تهران براي گزينش هموندان گردش جديد، آدينه 27 ارديبهشت ماه سال جاري برابر با زامياد روز سال 3746 ديني زرتشتي برگزار مي‌شود.
اين انتخابات ساعت 9 بامداد در دبيرخانه انجمن موبدان تهران واقع در خيابان حافظ، نرسيده به چهارراه كالج، كوچه بامشاد، پلاك 7 انجام خواهد شد. موبدان، موبدزادگان و موبدياران در اين روز هفت نفر را به عنوان هموندان اصلي و سه نفر را به عنوان جانشين افراد هيات‌مديره برخواهند گزيد. همچنين يك نفر به عنوان بازرس اصلي و يك نفر به عنوان بازرس جانشين انتخاب خواهد شد. در مجمع عمومي انجمن موبدان تهران، علاوه بر انتخاب هموندان و بازرس‌ها، بيلان مالي نيز به تصويب خواهد رسيد.
انتخابات انجمن موبدان تهران هر سه سال يكبار با باشندگي نماينده وزارت كشور برگزار مي‌شود. سرنشين دوره كنوني، موبد اردشير خورشيديان است و ديگر هموندان اين دوره؛ موبدان مهربان فيروزگري، كيخسرو مزديسني، كورش نيكنام، سهراب هنگامي، بهروز فيروزبخت و بهرام بهي‌كيش هستند. موبد پدرام سروش‌پور نيز بازرس دوره كنوني است.
همازوری، تندرستی و سربلندی زرتشتیان و سرافرازی ایران

آيين ورهرام يشت هزاره آیین ورهرام یشت هزاره از روز ورهرام و ماه اردیبهشت (19اردیبهشت3746 زرتشتی) در سراسر ایران آغاز می‌شود و تا ورهرام ایزد و خرداد ماه (18 خرداد) ادامه می‌یابد.
در این سی روز بیش از هزار بار ورهرام یشت به وسیله كسانی كه پیشتر خواندن آن را پذیرفته‌اند خوانده خواهد شد. موبدیار هومن فروهری، هماهنگ كننده این آیین، گفت: «برخی از سالخوردگان زرتشتی و انجمن زرتشتیان كرمان برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و دیگر پیشامدهای ناگوار، به برگزاری این آیین اندیشیدند و انجمن موبدان تهران نیز در پی دریافت درخواستنامه ایشان، با اجرای این آیین موافقت كرده و از آن پشتیبانی كرد.»
آرمان خواندن این باره ورهرام یشت هزاره، «همازوری، تندرستی و . . .

 
 
 
 
 

دین زرتشتی

جستجو

 
 

 

 
  تمام حقوق مادی و مینوی این تارنگار وابسته به انجمن موبدان تهران بوده
شایسته است كه اگر بخشی را استفاده می‌كنید، نام اين تارنگار را یاد آور شوید
مدیر تارنگار: رامین شهزادی‌ | برنامه نويس: بهرام كوشكی | نام یاری دهندگان
All rights reserved for Council of Tehran Mobeds ©2024
It is necessary to state the title of this site in case of using any parts
Moderator:Ramin Shahzadi | Developer:Bahram Kooshki |Teammate