دادار اورمزد را بر توانايی و زور و نیرو و شگفت کاری به یگانگی میشناسیم. برای آن بزرگترین (خداوند) ستایش و نیایش پر از آفرین ما افزون باد. به تن ما و شما و همه فیروزگران همیشه بخشایشگر افزونی کناد – همیشه شادی بیفزاید– بلندی و بالندگی اورنگ برافرازد– هر اندازه رامش می افزاید، افزایندگیش فرخنده باشد– بالاترین جای همیشه روشن (بهشت) همواره بهره شما شما باشد– همیشه در این خانه بهدینان فزون خرمی ، رامش و شادی ، تن آسائی و اندیشه راحت و روان شاد و فرخ پایا باشد . از آسمان فراوان ببارد از زمین فراوان بروید و مردم نیکوکار و راد از آن بهره گیرند .( اوستا: همازور دهمان)
پیام به جشن اسفندگان، دبیرستان نوشیروان
توضیحات
در پیام انجمن موبدان به جشن اسفندگان . دبیرستان دخترانه نوشیروان می خوانیم:
روزسپندارمزد امشاسپند و ماه اسفند « جشن اسفندگان » روز گرامی داشت جایگاه مادر و زن ، بر همه باشندگان دراین مجلس به ویژه بانوان گرامی ، فرخنده باد . در جهان چهار گونه تقویم وجود دارد : 1. تقویم های روز شمار که براساس شماره گذاری و تقسیم سال به 12 ماه ، به جامعه قوام میدهد و کارهای مردم کشورها راسهل وآسان می نماید. 2. تقویم های نجومی که براساس ارتباط گردش زمین به دورخورشید (شمسی ) ویاگردش ماه بدور زمین (قمری ) و بسته به تغییرات ستارگان تنظیم می شود . 3. تقویم های کاه شمار که به گاه یا فرصت ها درزندگی نیز اهمیت داده وعلاوه برروزشمار، بانامگذاری خردمندانه روزها ، کوشش دارد ، که فرهنگ گستر نیز باشد. ما زرتشتیان به جرات می توانیم ادعا کنیم و افتخار نماییم که « تقویم »مان ، هرسه ویژگی های بالا را دارد، به این معنی که ...
در پیام انجمن موبدان تهران به مناسبت فرارسیدن جشن سده آمده است:
« به من به بخش ای اهورامزدا ی یکتا وبی همتا ، دانایی وتوانایی ازراه اشویی و برتری بوسیله اندیشه و گفتار و کردار نیک وتسلط برنفس برپایه مهر ورزی را » ( آتش نیایش ) روز مهر ایزد و بهمن ا مشاسپند ، جشن سده ، جشن گرامی داشت کشف ومهارآتش ، برهمه ایرانیان ،به ویژه زرتشتیان درهرکجای جهان که به سر می برند، فرخنده باد. باورها و اندیشه های بشری را می توان به سه دسته کلی تقسیم نمود : 1. باورهای «واقعی یا رئالیستی» که بدنبال کشف وشناخت قوانین حاکم برطبیعت و اختراع روش های استفاده وبهره برداری از آنست . 2. باورهای « فرا واقعی » گه منافع ومصالح انسانی را مقدم بر منافع فردی وگروهی می شناسد، ازاین رو بر دریافت « راستی ها» تکیه دارد و کوشش میکند که درجهت درک حقایق و واقعیات و دورشدن از خرافات و توهمات گام بردارد و ...
در سخنرانی فرنشین انجمن موبدان تهران در نشست مرکز گفتگوی ادیان وابسته به سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی آمده است:
اوشتا اهمایی،یهمایی ، اوشتا کهما یی چیت (خوشبختی از آن کسی است که د ر پی خوشبختی دیگران باشد. ) باعرض درود و سپاس از گرامی سرپرست مرگز گفتگوی ادیان ودبیر شورای سیاست گزاری ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران ، جناب آقای دکتر رسول رسولی پور که از مسئولین جامعه زرتشتی درنشست « همدلی بامردم مظلوم وبی دفاع غزه » دعوت به عمل آورده اند و با کسب اجازه از حضارگرامی ، به آگاهی میرساند که : واژه « دائنای »اوستایی، ...
بی تردید بن پایه شخصیت هر فر د و درمجموع هر هازمان (جامعه )ای را خانواده تشکیل می دهد .بنابراین اصل ، هرچقدر درجامعه ای افراد دارای شخصیت مآگاه تر و آزاد اندیش تر ومحکم تربوده ، بدنبال خوشبخت کردن یکدیگر و گسترش اشویی باشند ، آن هازمان هماهنگ ترو همازورتر عمل خواهد کرد و با سرعت بیشتری به خوشنودی وخوشبختی جمعی دست خواهند یافت. بر پایه این اصل ،دین زرتشتی به امر ازدواج و تشکیل خانواده وکوشش به درک متقابل وپیشی جستن در نیک منشی ومهرورزی همسران تا کید وپافشاری کرده است وعشق همراه با پای بندی به عهد وپیمان را ارزش و عدم همکاری دردرک یکدیگر بین زن وشوهر را کاری بسیار ناشایست و طلاق ر ا مهر ودروج و ضد ارزش می داند . کیش زرتشتی چون انسان ها را...
در پیام انجمن موبدان تهران به منتخبین مردم د ر چهل و یکمین دور انجمن زرتشتیان تهران آمده است:
« ات چا توئی وام خیاما ، یویی ایم فرشم کِرِنئون اهوم مزدائوش چا اهورائونگهو » ( خواستاریم اززمره کسانی باشیم که مردم را به سوی راستی ونیکی و جهان را بسوی پیشرفت و آبادانی رهنمون می باشند.) یسنا 30 بند 9 ازآنجا که انجمن زرتشتیان تهران، بزرگترین ارگان رسمی اداره کننده امور اجرایی و انجمن موبدان تهران تنها ارگان عرفی و قانونی اداره کننده امور مینوی ( دینی وفرهنگی ) جامعه خوشنام و به ظاهر کوچک ودرمعنی بزرگ زرتشتیان می باشند . ارتباط نزدیک و همازوری این دو انجمن ، بدون دخالت در امور یکدیگر ، درچهارچوب اساسنامه و قانون ، میتواند در رشد آگاهی ها و پیشرفت امور ، بسیار موثر و کارساز واقع شود . ازاین رو برخود بایسته میدانیم که...